Нормативні документи
Навчальні програми за якими працюють вчителі:
ВИКОРИСТАНІ НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ
СОСЛУЄВ О.В.
Технології
– Програма з трудового навчання 5-6 клас. Міністерство освіти і науки
України. За модельною навчальною програмою "ТЕХНОЛОГІЇ. 5-6
класи" (автори Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна
Т.С., Приходько Ю.М.)
– Програма з трудового навчання 7 клас. За модельною навчальною
програмою "Технології. 7-9 класи" (автори Ходзицька І.Ю., Горобець
О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С., Приходько Ю.М.)
– Інститут спеціальної педагогіки НАПН України Навчальні Програми
для 5-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів
для дітей сліпих та зі зниженим зором трудове навчання 6-7 клас
Укладачі: Котляров Л.М., Соцька І.В., канд. пед. наук, старший
науковий співробітник Легкий О.М
– Програма з трудового навчання 9-10 класи. Міністерство освіти і науки
України Інститут спеціальної педагогіки НАПН України Навчальні
Програми для 5-9(10 ) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних
закладів для дітей сліпих та зі зниженим зором трудове навчання 9-10
клас Укладачі: Котляров Л.М., Соцька І.В., канд. пед. наук, старший
науковий співробітник Легкий О.М.
ХАЙТОВА Ю.А.
Технології
– Технології 5-6 клас. Модельна навчальна програма. «Технології.
5-6 класи»для закладів загальної середньої освіти(автори
Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю.,Пасічна Т.С,
Приходько Ю.М.)«Рекомендовано Міністерством освіти і науки
України»(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021
№ 795)
– Технології 7 клас. Модельна програма: «Технології. 7-9 класи»
для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І.Ю.,
Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С., Приходько Ю.М.
)«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»(наказ
Міністерства освіти і науки України від 16 серпня№1001)
– Обслуговуюча праця 8-10 класи. Навчальні програми для 5-9 (10)
спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей
сліпих та зі зниженим.Трудове навчання. Укладачі: вчителі
трудового навчання Котляров Л.М., Соцька І.В., канд. пед. наук,
старший науковий співробітник Легкий О.М. Київ – 2016
СИЛА Л.В.
Мистецтво: образотворче мистецтво, рельєфне малювання
1. Навчальна програма з мистецтва для початкових класів загальноосвітніх
шкіл (1-4 класи) Укладачі: Масол Л.М., Гайдамака О.М., Колотило О.М.,
Київ – 2018
2.Модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс)
для закладів загальної середньої освіти. Укладачі: Масол Л. М., Просіна О.
В.. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ
Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 No 795)
3. Модельна навчальна програма «Мистецтво. 7-9 класи» (інтегрований
курс) для закладів загальної середньої освіти. Укладач: Масол Л.М..
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства
освіти і науки України від 06.09.2023 No 1090)
4.«Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх
навчальних закладів для дітей сліпих та зі зниженим зором. Рельєфне
малювання» 6-7 класи. Міністерство освіти і науки України Інститут
спеціальної педагогіки НАПН України, Набоченко О.О. Київ – 2015
(оновлена)
5. Модельна навчальна програма інтегрованого курсу «Мистецтво» для 7-9
класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із
порушеннями інтелектуального розвитку. Укладачі: Тороп К. С., Лопатіна
М. В., Прядка І. Є., Шпилєва Ю.І. «Рекомендовано Міністерством освіти і
науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 13.06.2023 No
724)
Індивідуальна форма (педагогічний патронаж)
6 клас – для дітей з інтелектуальними порушеннями
помірного та тяжкого ступеню
1. Навчальна програма «Елементарні математичні уявлення» для дітей 5-10
класів з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів.
Автори-упорядники: Литвин І.М., Хронік Т.Є., Шестопал В.М., Міняйло Т.С.
2020 рік
2. Програма з корекційно-розвиткового заняття «Альтернативна комунікація»
для дітей 5-10 класів з інтелектуальними порушеннями помірного та
тяжкого ступенів. Автори-упорядники: Литвин І.М., Хронік Т.Є., Шестопал
В.М., Абрамович О.М. 2020 рік
3. Навчальна програма «Мистецтво» для дітей 5-10 класів з інтелектуальними
порушеннями помірного та тяжкого ступенів. Автори-упорядники: Литвин
І.М., Хронік Т.Є., Шестопал В.М., Сікачина Л.М. 2020 рік
4. Навчальна програма «Основи інформатики» для дітей 5-10 класів з
інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів. Автори-
упорядники: Литвин І.М., Хронік Т.Є., Томіленко О.В. 2020 рік
5. Навчальна програма «Читання та письмо» для дітей 5-10 класів з
інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів. Автори-
упорядники: Литвин І.М., Хронік Т.Є., Шестопал В.М., Абрамович О.М.
2020 рік
6. Навчальна програма «Я у світі» для дітей 5-10 класів з інтелектуальними
порушеннями помірного та тяжкого ступенів. Автори-упорядники: Литвин
І.М., Хронік Т.Є., Томіленко О.В. 2020 рік
7. Навчальна програма з корекційно-розвиткових занять «Логопедичні
заняття» для 5-10 класів для дітей з інтелектуальними порушеннями
помірного та тяжкого ступенів. Автори-упорядники: Литвин І.М.,
Черноусова Н.М., Пахар С.О., Загорулько Л.В., Дубенок О.В. 2020 рік
8. Модельна навчальна програма інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та
добробут» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти
для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Тороп К. С.,
Ярмола Н. А., Калюкова Ж. С.) «Рекомендовано Міністерством освіти і
науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 26.04.2022
No 383 у редакції наказу Міністерства освіти і науки України 28.07.2022
No 672)
Індивідуальна форма (педагогічний патронаж)
2 клас – для дітей з інтелектуальними порушеннями
помірного та тяжкого ступеню
1. Модельна навчальна програма «Формування елементарних
математичних уявлень» для 1-4 класів спеціальних закладів загальної
середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку
помірного та тяжкого ступеня. Автори: Гладченко І. В., Дмитрієва Л.
В., Піддубцева С. Д., Тороп К. С.. 2022р. «Рекомендовано
Міністерством освіти і науки України» (наказ МОН від 12.10.2022
No899)
2. Модельна навчальна програма «Формування навичок читання та
письма» для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти
для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку помірного та
тяжкого ступеня. Автор: Блеч Г.О.. Київ, 2022р. «Рекомендовано
Міністерством освіти і науки України» (наказ МОН від 12.10.2022
No899)
3. Модельна навчальна програма «Розвиток художньо – естетичних
навичок» для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої
освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку помірного
та тяжкого ступеня. Автори: Музичук А.В., Пілатова І. В., Стасюк О.В.,
Cухіна І.В. Київ, 2022р. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки
України» (наказ МОН від 12.10.2022 No899)
Використані підручники:
1. «Мистецтво»: підручник для 1 класу спеціальних закладів загальної
середньої освіти / Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило. – Київ:
Генеза, 2018.
2. «Мистецтво»: підручник інтегрованого курсу для 2 класу спеціальних
закладів загальної середньої освіти / Людмила Масол, Олена Гайдамака,
Оксана Колотило. – Київ: Генеза, 2019.
3. «Мистецтво»: підручник інтегрованого курсу для 3 класу спеціальних
закладів загальної середньої освіти / Людмила Масол, Олена Гайдамака,
Оксана Колотило. – Київ: Генеза, 2020.
4. «Мистецтво»: підручник інтегрованого курсу для 4 класу спеціальних
закладів загальної середньої освіти / Людмила Масол, Олена Гайдамака,
Оксана Колотило. – Київ: Генеза, 2021.
5. «Мистецтво»: підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів
загальної середньої освіти / Людмила Масол – Київ: Освіта, 2022.
6. «Мистецтво»: підручник інтегрованого курсу для 6 класу закладів
загальної середньої освіти / Людмила Масол – Київ: Освіта, 2023.
7. «Мистецтво»: підручник інтегрованого курсу для 7 класу закладів
загальної середньої освіти / Людмила Масол, Олена Калініченко – Київ:
Освіта, 2024.
ТЯНУТОВА Л.В.
Мистецтво: музичне мистецтво, мистецтво, психомоторний
та сенсорний розвиток.
1. Програма з корекційно – розвиткового заняття «Психомоторний та
сенсорний розвиток» для 5-10 класів для дітей з інтелектуальними
порушеннями помірного та тяжкого ступеня. Автори – упорядники : Литвин
І.М., Хронік Т.Є., Донець Г.С. Київ,2020.
2.Навчальна програма «Мистецтво» для 5-10 класів для дітей з
інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів. Укладачі:
Литвин І.М., Хронік Т.Є., Шестопал В.М., Сікачина В.М. Київ – 2020.
3.Модельна навчальна программа «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований
курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна
О. В.)
4.Мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
1-4 класи ( Масол Л.М, Гайдамака О.М.)
5.Навчальна програма «Мистецтво» для 5-6 класів спеціальних закладів
загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального
розвитку. Укладачі: (авт. Тороп К. С., Лопатіна М. В., Прядка І. Є., Шпилєва
Ю. І.) Київ -2022.
6.Навчальна програма для 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх
навчальних закладів для розумово відсталих дітей музичне мистецтво 1-4
класи Укладач: Квітка Н.О., науковий співробітник лабораторії проблем
інклюзивної освіти Київ – 2014
7.Модельна навчальна програма «Мистецтво. 7-9 класи» (інтегрований курс)
для закладів загальної середньої освіти. Укладач: Масол Л.М..
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства
освіти і науки України від 06.09.2023 No 1090)
Складено для 5-9 класів відповідно до: програми для загальноосвітніх
навчальних закладів (оновлена).
Мистецтво (5-9 класів).
Укладач: Людмила Масол, Оксана Коваленко, Галина Сотська. Навчальна
програма для загальноосвітніх навчальних закладів „Мистецтво” (5-9 класи).
Київ, 2017.
Складено для 10-11 класів відповідно до:
програми для загальноосвітніх навчальних закладів Мистецтво (10-11
класів). Рівень стандарту. Укладач: Людмила Масол.
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів „Мистецтво”
(10-11 класів). Київ, 2018.
Мистецтво (Масол Л.М.) 8 клас, 2016р.
Мистецтво ( Назаренко Н. В., Чєн Н.В., ) 9 клас, 2017р.
Мистецтво ( Назаренко Н. В., Чєн Н.В., ) 10 клас, 2019р.
Мистецтво ( Назаренко Н. В., Чєн Н.В., ) 11 клас, 2019р.
НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО
ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ для 3 КЛАСУ.
Музичне мистецтво для 1-4 класів Укладачі: науковий співробітник
лабораторії проблем інклюзивної освіти Квітка Н.О., Левченко Л. Й. Київ –
2014
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ СЛІПИХ
ТА ЗІ ЗНИЖЕНИМ ЗОРОМ для 7 класів. Укладач: науковий співробітник
лабораторії проблем інклюзивної освіти Квітка Н.О., Київ – 2014)
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ СЛІПИХ
ТА ЗІ ЗНИЖЕНИМ ЗОРОМ для 7 класу
Укладачі: Тіщенко Н. Ф., директор Бориславської спеціальної
загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів, Іванців А. Я. – вчитель
музичного мистецтва Бориславської cпеціальної загальноосвітньої школи-
інтернату І-ІІІ ступенів; Гудим І.М. – канд. пед. наук, завідувач лабораторії
тифлопедагогіки. Київ,2015.
ШАХ І.С.
Фізична культура, захист України
– Навчальна програма «ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ»
ДЛЯ 10 – 11 КЛАСІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ
Міністерства освіти і науки України від 13.09.2023 № 1121-23)
«Погоджено в Міністерстві оборони України»(Лист від 28.08.2023 №
220/10183)
– Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-9 класи» для
закладів загальної середньої освіти (автори: Баженков Є. В., Бідний М.
В., Ребрина А. А., Данільченко В. О., Коломоєць Г. А., Дутчак М. В.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ
Міністерства освіти і науки України від 22.08.2024 року № 1185
– для 8-9 класів спеціальних навчальних закладів для дітей сліпих та зі
зниженим зором «Фізична культура для дітей зі зниженим
зором»(Шеремет Б.Г., Одеса 2016)
– для закладів загальної середньої освіти 10-11 класи, рівень
стандартуМ.В. Тимчик, Є.Ю. Алексєйчук, В.В. Дерев’янко, В.М.
Єрмолова, В.О. Сілкова(наказ Міністерства освіти і науки України від
03 серпня 2022 року № 698)
– Навчальні програми для 8-9 класу спеціальних навчальних закладів для
дітей сліпих та зі зниженим зором «Фізична культура для дітей зі
зниженим зором»( Шеремет Б. Г., Одеса – 2016)